.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرنوشت مبهم ساری‌کارت در انتظار فرهنگ‌سازی
طرح الکترونیکی پرداخت کردن کرایه تاکسی در ساری نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر از سوی مسئولان امر در سطح شهر دارد و با توجه به گفته‌های رئیس سازمان تاکسیرانی ساری باید چشم به آینده‌ای نزدیک دوخت تا سرنوشت مبهم این طرح برطرف شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه اتوبوس در مرکز استان مازندران از فروردین ‌ماه سال گذشته آغاز و در همان ابتدای کار با کم‌توجهی شهروندان روبه‌رو شده‌است.

مسئولان شهرداری و تاکسیرانی ساری برای گسترش طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه در ابتدای امسال به‌سمت الکترونیکی کردن تاکسی‌ها گام برداشتند و حدود 3 هزار دستگاه کارت‌خوان هوشمند نیز در اختیار رانندگان تاکسی قرار دادند.

از نیمه‌دوم امسال طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی با قوت بیشتری از سوی مسئولان شهری پیگیری و همه رانندگان دستگاه کارت‌خوان را بر روی تاکسی‌ها نصب کردند که در ادامه مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزای این دستگاه‌ها موجب گلایه‌مندی بسیاری از رانندگان شده‌است.

مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزای تنها مشکل طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه اتوبوس، ون و تاکسی‌ها نبود، بلکه شهروندان از اجرای این طرح در ساری بی‌اطلاع بودند و مورد بی‌مهری قرار گرفت.

*بی‌مهری شهروندان و رانندگان تاکسی به ساری‌کارت

کم‌توجهی شهروندان ساروی به طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی موجب دلسردی رانندگان تاکسی شد و بیش‌تر آنها در طول روز به‌دلیل مشتری نداشتن، دستگاه‌ها را خاموش کردند.

در ادامه طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه ون و تاکسی‌ها، تعدادی از شهروندان اقدام به خریداری ساری کارت کردند اما بعضی از رانندگان با توجه به رویه گذشته دستگاه‌های کارت‌خوان را خاموش نگه داشته و این‌بار مسافران با بی‌میلی رانندگان به طرح الکترونیکی کردن مواجه شدند.

طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی در ساری در ابتدای مسیر با سرنوشت مبهم روبه‌رو شد و مسئولان تاکسیرانی را بر آن داشت تا با فرهنگ‌سازی مناسب بین شهروندان اقدام به گسترش این طرح و برخورد با رانندگان متخلف کنند تا شاهد استفاده بیشتر شهروندان و رانندگان تاکسی از ساری‌کارت باشیم.

**دستگاه‌ها بیشتر دکور هستند

یکی از شهروندان ساروی در رابطه با ساری‌کارت گفت: حدود یک سال ساری‌کارت خریداری کردم اما رانندگان تاکسی تمایل چندانی به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های کارت‌خوان ندارند.

مرتضی زمانی با بیان اینکه بیشتر دستگاه‌های کارت‌خوان در تاکسی‌ها خاموش است، اظهار کرد: رانندگان تاکسی دستگاه‌های کارت‌خوان را به بهانه‌های شارژ نداشتن و مشکل فنی خاموش می‌کند و در بعضی از این تاکسی‌ها نوعی دکور است.

وی با اشاره به اینکه طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه در تمام اتوبوس‌ها اجرا شد و مشکلی در آن تاکنون مشاهده نکردم، افزود: طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه خوب و ارزشمند است و نیازمند فرهنگ‌سازی بین شهروندان دارد.

دیگر شهروندان ساروی گفت: کارت‌های ساری‌کارت فقط در میدان ساعت قابل خریداری است و این مسئله یک معضل برای فرهنگ‌سازی به‌حساب می‌آید.

*تداوم پرداخت کرایه به روش قدیمی

یکی دیگر از شهروندان ساروی با بیان اینکه تاکنون موفق به خرید ساری‌کارت نشدم، افزود: بسیاری از شهروندان هنگام پرداخت کرایه با روش قدیمی پرداخت و رانندگان هم از این روش استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی بیشتری در سطح شهر صورت گیرد تا بسیاری از مردم از آن استفاده کنند، اضافه کرد: ساری‌کارت طرح خوبی است اما خیلی کم از آن در سطح شهر و بین شهروندان شنیده شده‌است.

*دستگاه‌های از ابتدا خراب بود

یکی از رانندگان تاکسی ساری اظهار کرد: از چند ماه گذشته وادار به خرید دستگاه‌های الکترونیکی ساری‌کارت شدیم اما در همان ابتدا بسیاری از دستگاه‌ها خراب بود و بسیاری از دستگاه‌ها هنگام شارژ بر روی فندک اتومبیل به‌علت نواسانات برق سوخته است.

وی با بیان اینکه در طول یک روز شهروندان بسیار کمی از ساری‌کارت استفاده می‌کنند، ادامه داد: بیشتر شهروندان حتی یک‌بار طرح الکترونیکی پرداخت کرایه به گوش‌شان نخورده است.

این راننده تاکسی بیان کرد: در یک شبانه‌روز فقط چهار شهروند از ساری‌کارت استفاده کردند و در یک روز دیگر هیچ شهروندی از این طرح استفاده نکرد و طبق گذشته کرایه‌ها دریافت می‌شود.

*برخورد جدی سازمان تاکسیرانی با رانندگان متخلف

با وجود سرنوشت مبهم طرح الکترونیکی کردن پرداخت کرایه در ساری خبرهایی مبنی بر دو نرخی کردن کرایه تاکسی بین پرداخت به روش عادی و الکترونیکی به‌گوش می‌رسد که برای همین مسئله به سراغ حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد رئیس سازمان تاکسیرانی ساری رفتیم.

رئیس سازمان تاکسیرانی ساری  گفت: با رانندگان تاکسی که از دستگاه کارت‌خوان استفاده نکنند برخورد جدی می‌کنیم و نظارت شدیدی بر اجرای آن داریم.

حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد با بیان اینکه 2 هزار و 500 دستگاه الکترونیکی روی تاکسی‌ها در ساری نصب است، اظهار کرد: اوایل اجرای این طرح باطری حدود 150 دستگاه با مشکل روبه‌رو بود که توسط بانک انصار رفع شده‌است.

*کمیته انضباطی در انتظار رانندگان متخلف

وی بیان کرد: در حال حاضر اگر دستگاه کارت‌خوان هر تاکسی مشکل داشته باشد به بانک انصار اطلاع دهد و مسئولان این بانک بدون هیچ مبلغی دستگاه را تعویض می‌کنند، تصریح کرد: حتی رانندگانی که استفاده نکردن آنها از دستگاه ادامه داشته باشد به کمیته انضباطی فراخوانده و پروانه کار آنها ابطال می‌شود.

فضل‌الله‌نژاد با بیان اینکه اگر شهروندان با رانندگان متخلف روبه‌رو شدند به سازمان تاکسیرانی اطلاع دهند و ما به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم، افزود: برای سال 95 طرحی را در دستور کار قرار دارد تا مردم از ساری‌کارت استقبال کنند.

*کرایه تاکسی دو نرخی می‌شود

وی از دو نرخی کردن کرایه تاکسی در ساری خبر داد و گفت: بسیاری از شهرهای بزرگ با داشتن امکانات الکترونیکی کرایه تاکسی آنها دو نرخی است و با اجرای طرح دونرخی کردن کرایه تاکسی در ساری بسیاری از شهروندان و رانندگان تاکسی به سمت خریداری ساری‌کارت گرایش پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه پنج بازرس به مجموعه تاکسیرانی ساری افزوده شد تا نظارت بیشتری بر عملکرد رانندگان تاکسی داشته‌باشیم، اظهار کرد: تیپ گشت و سامانه پیامکی در سازمان فعال است.

این مسئول بیان کرد: فرهنگ‌سازی طرح الکترونیکی پرداخت کردن کرایه تاکسی بر عهده واحد فرهنگی شهرداری ساری است و از ماه جاری تبلیغات خوبی در سطح شهر اتفاق افتاده و تا پایان سال و آغاز سال جدید این فرهنگ‌سازی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

*رتبه نخست ساری در اجرای طرح الکترونیکی پرداخت کرایه

رئیس سازمان تاکسیرانی ساری بیان کرد: بیش از 3 هزار دستگاه الکترونیکی بر روی تاکسی‌های ساری نصب است و مرکز استان مازندران بیشترین دستگاه و رتبه نخست کشور را در طرح الکترونیکی پرداخت کردن کرایه تاکسی دارد.

این مسئول در پایان گفت: یکسری افراد می‌خواهند مقامت کنند تا این طرح در ساری اجرایی نشود اما ما تلاش می‌کنیم با فرهنگ‌سازی این طرح اجرایی شود.

 به‌نظر می‌رسد طرح الکترونیکی پرداخت کردن کرایه تاکسی نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر از سوی مسئولان امر در سطح ساری دارد و با توجه به گفته‌های رئیس سازمان تاکسیرانی ساری باید چشم به آینده‌ای نزدیک دوخت تا سرنوشت مبهم این طرح برطرف شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.261 seconds.